Evenemang

Beskrivning

Framgång byggs av motiverade medarbetare som kommunicerar och samarbetar väl och enkelt. Oavsett var och hur. Men samarbete och kommunikation är inte som förr.

Sedan länge har möjligheterna funnits för att mötas och samarbeta på distans och arbeta lika bra bortom kontoret men vi var inte många som gjorde det och få organisationer var rätt rustade. Men plötsligt, våren 2020, skickades mängder av kontorsanställda hem, ofta lika oförberedda som sina arbetsgivare, för att arbeta, samarbeta, hålla sammanhållningen uppe och att leda - både sig själva och andra - på distans. Ofta saknades dessutom lämpliga verktyg och kunskapen att använda dem på rätt sätt.

Vissa - både medarbetare och arbetsgivare - tog tag i situationen, lärde sig nya verktyg och arbetssätt. Andra verkar ha hoppats att det snart skulle "gå över" och att allt skulle återgå till hur det var, och har "haltat sig fram på kryckor" i väntan på det. Men icke.

Nu har det blivit tydligt för de flesta att någon form av distansarbete, för vissa eller alla, alltid eller ibland, är det Nya Normala. Många inser nu att förmågan att kunna mötas, arbeta och samarbeta på distans idag är lika viktig som att kunna hantera officepaketet.

Vid nätverksträffarna berör vi olika aspekter av detta Nya Normala, både handfasta, praktiska och mer strategiska eller personliga. Vi delar erfarenheter, utmaningar och tips med varandra, och får ta del av insikter från spännande experter.

För vem passar evenemang?

  • Kanske leder du ett team eller en del av en organisation och insett att du och dina medarbetare behöver bli bättre på att samarbeta, mötas och fungera på distans?

  • Eller leder du dig själv och har insett att det finns goda möjligheter att arbeta smartare, inte hårdare, och kanske att slippa möten staplade på varandra.

  • Eller kanske du vill stärka dina kort på arbetsmarknaden genom att vara i framkant på det Nya Normala?

Varför gå på mina evenemang?

  • Lyckas bättre med dina digitala möten - vare sig du arrangerar och leder, presenterar eller bara är deltagare.

  • Få mer luft i kalendern genom att samarbeta bättre mellan alla de där mötena.

  • Få styr på hybridmötena och hybridarbetet.

  • Bli bättre på att leda distribuerade team, några på distans, några på kontoret - fast inte alltid desamma.

  • Få bättre kunskap kring verktyg för digitala möten och digitalt samarbete.

  • Få styr på hemarbetet - för dig själv eller dina medarbetare.

När och hur träffas vi?

  • Minst sex digitala nätverksträffar under 2022.

  • Cirka två timmar varje gång.

  • Jag siktar på kl. 8-10.

  • Gott om tid att träffas i mindre grupper för att diskutera dagens tema och att lära känna varandra.

  • Formatet för expertens tid varierar, men jag siktar på dialog och deltagande.

  • Länken till mötet får du i god tid före mötet, men inte automatiskt med anmälan eller kalenderinbjudan.

peterbjellerup.png

Nätverk

Jobba bättre digitalt

Peter Bjellerup